Når mottar jeg forsendelsen min?
Du finner leveringsdatoen for bestillingen din i ordrebekreftelsen du mottok på e-post.
Du kan se leveringsdatoen for enkeltprodukter rett ved siden av produktet. Du kan se forventet leveringsdato for hele bestillingen din i handlekurven eller etter at du har valgt leveringsadresse og ønsket frakttjeneste.
Sørg for at vi sender bestillingen din fra Østerrike. Dette betyr at ingen pakker forlater vårt lager på østerrikske helligdager. Vår kundeservice er ikke tilgjengelig på helligdager. Vi nyter ferien slik at vi kan være tilgjengelige for dere igjen med fornyet energi etterpå.
Pakken min er forsvunnet. Hva skal jeg gjøre?
Vennligst sjekk statusen til bestillingen din på nytt via bestillingsbekreftelsen. Hvis du ser statusen "Levert" i bestillingen, skal du ha mottatt et varslingskort. Eller kanskje pakken din er hos en nabo.
Hvis bestillingen din fortsatt ikke har dukket opp , vennligst skriv til oss ved å bruke kontaktskjemaet. Vi sjekker hvor pakken din er. Og om nødvendig setter vi i gang etterforskning.
Pakken min er skadet. Hva skal jeg gjøre?
Vi beklager hvis pakken din ble skadet under transport.
Var noen produkter skadet i pakken?
Ta bilder av eventuelle skader på emballasje og gjenstander umiddelbart. Sørg for å oppbevare de skadede gjenstandene og emballasjen. Vi trenger dette for å kreve erstatning. Du kan klage på skadene her .
Er produktene dine uskadet?
Hvis bare pakken var skadet og du ønsker å sende noe tilbake, kan du ganske enkelt bruke annen emballasje for returen.
Greit å vite: Hvis pakken din har synlige skader ved levering, signerer du kun for mottak av pakken. Hvis dette alternativet ikke er tilgjengelig, vennligst ikke godta pakken.
Emballasjematerial
Vi tenker på jorden vår! Vårt eget emballasjemateriale er helt plastfritt. Og laget av en svært høy andel resirkulert materiale. Imidlertid gjenbruker vi noen ganger materialer som vi får fra leverandører. Noen av disse materialene kan være laget av plast. For oss er gjenbruk viktigere enn å kaste!
Leveringstjenester
Leveringstjenestene våre prøver alltid å levere forsendelsene så raskt som mulig. Vi ber likevel om forståelse for at det noen ganger kan oppstå leveringsforsinkelser. Dette skyldes vanligvis vær- eller trafikkforhold.
Fedex Export
I Noreg vil bestillingen din bli levert med Fedex. Hvis du bestiller innen fredag kl. 00:00 og de bestilte produktene er på lager, vil bestillingen din bli behandlet samme dag.
Umiddelbart etter at du har lagt inn bestillingen din, vil du motta en bekreftelse på e-post. På kvelden fraktdagen vil du motta fraktbekreftelsen med ditt personlige sporingsnummer. Dette lar deg spore pakken din deretter.
Forventet leveringsdato for bestillingen din vises for det respektive produktet og også i handlekurven.
Fortolling
Vi tar oss av alle toll og avgifter for deg, så det er ingen ekstra kostnader. Du betaler nøyaktig det beløpet som vises i butikken!
Spesielle leveringsalternativer
For utvalgte varer påløper det ekstra kostnader på grunn av varens beskaffenhet og nødvendig spesialhåndtering. Eventuelle tilleggskostnader beregnes uavhengig av fraktkostnadene.
Denne informasjonen vises på siden med produktdetaljer.
Rederi
Hvis du oppdager et produkt som sendes med en speditør, kan du være sikker på at det blir pakket med største forsiktighet. I slike tilfeller ytes en spesiell tjeneste slik at rederiet kan møte deg personlig og overlevere varene til deg. Fraktselskapet vil kontakte deg på telefon og samarbeide med deg for å sette en leveringsdato. Gi oss et telefonnummer der du kan nås.
Det skal også bemerkes at rederiet kun er forpliktet til å bringe leveransen til forkanten av adressen din. Fra dette tidspunktet anses varene som levert og utlevert til mottakeren.
Vi ber deg ta hensyn til dette på leveringsdagen for å frakte varene selvstendig.
Klumpede varer
Vi beskriver varer som store hvis de krever spesiell frakt på grunn av størrelse eller vekt. På grunn av disse forholdene krever slike varer spesiell håndtering i fraktprosessen.
Kjøletransport
Kjølefrakt inkluderer alle varer som må kjøles i vårt lager og oppbevares kjølig under transport. Dette gjør at vi kan sikre at produktene kommer til deg i beste kvalitet og absolutt ferske.
Spesiell frakt med håndteringskostnader
Vi tilbyr også produkter som krever spesiell innsats i pakke- og fraktprosessen. Derfor påløper ekstra håndteringsgebyrer for frakt av disse produktene. Disse avgiftene avhenger av forsendelsens vekt:
Inntil 30 kg: vanlig håndteringsgebyr
30,01 til 60 kg: dobbelt ekspedisjonsgebyr
60,01 til 90 kg: trippel håndteringsgebyr
og så videre.
Størrelsen på gebyrene varierer avhengig av fraktlandet. Du kan se eksakt fraktpris på den respektive produktsiden, i handlekurven og på slutten av bestillingen.