Sending og levering

Hvor høye er fraktkostnadene?

LandVareverdi (inkl. mva.)Leveringskostnader (inkl. mva.)*
Noregfra kr 1 050gratis
fra kr 0kr 116

* Disse leveringskostnadene oppstår ved standardlevering. Det kan oppstå flere kostnader på grunn av vekt, størrelse eller egenskaper ved produktene. Du finner denne informasjonen i produktbeskrivelsen.

Når mottar jeg forsendelsen min?

Du finner leveringsdatoen for bestillingen din i bestillingsbekreftelsen som du har mottatt på e-post.

Du kan se leveringsdatoen for de enkelte produktene rett ved produktet. Du kan se beregnet leveringsdato for hele bestillingen din i handlekurven eller etter at du har valgt leveringsadresse og ønsket leveringstjeneste.

Vær oppmerksom på at vi sender bestillingen din fra Østerrike. Det betyr at ingen pakker forlater lageret vårt på østerrikske helligdager. Kundeservice er ikke tilgjengelig på helligdager. Vi nyter fridagen og står på for å hjelpe deg etterpå.

Pakken min er forsvunnet. Hva skal jeg gjøre?

Kontroller statusen på bestillingen din på nytt via bestillingsbekreftelsen. Hvis du ser statusen «Levert» i bestillingen, skal du ha fått et kort med informasjon. Det kan også hende at pakken din er hos en nabo.

Hvis bestillingen din fortsatt ikke er dukket opp, kan du bruke kontaktskjemaet til å skrive til oss. Vi sjekker hvor pakken din er. Og hvis det er nødvendig, setter vi i gang sporing.

Pakken min er skadet. Hva skal jeg gjøre?

Vi beklager hvis pakken din ble skadet under transport.

Ble noen av produktene i pakken skadet?
Ta bilder av eventuelle skader på emballasjen og varene umiddelbart. Ta vare på de skadede varene og emballasjen. Vi trenger emballasjen og innholdet for å behandle krav om skadeserstatning. Du kan reklamere på skaden her.

Er produktene dine uskadd?
Hvis det bare er pakken som er skadet, og du ønsker å sende noe tilbake, kan du bruke en annen emballasje til returen.

Godt å vite: Hvis pakken din har synlige skader ved levering, må du kvittere for mottak av pakken med forbehold. Hvis dette ikke er mulig, må du ikke ta imot pakken.

Leveringstjenester

Leveringstjenestene våre prøver alltid å levere forsendelsene så raskt som mulig. Vi ber likevel om forståelse for at det noen ganger kan oppstå leveringsforsinkelser. Dette skyldes vanligvis vær- eller trafikkforhold.

Fedex Export

I Noreg leveres bestillingen din med FedEx. Hvis du bestiller før måndag kl. 00:00, og de bestilte produktene er på lager, behandles bestillingen din samme dag.

Du får en bekreftelse per e-post umiddelbart etter at du har lagt inn bestillingen. På kvelden den dagen produktene sendes, får du en bekreftelse på forsendelsen med ditt personlige sporingsnummer. Du kan bruke det til å spore pakken.

Forventet leveringsdato for bestillingen din vises sammen med det aktuelle produktet og i handlekurven.

Fortolling

Vi dekker alle tollavgifter og andre avgifter for deg. Du betaler nøyaktig det beløpet som vises i butikken.

Spesielle leveringsalternativer

For utvalgte varer påløper det ekstra kostnader på grunn av varens beskaffenhet og nødvendig spesialhåndtering. Eventuelle tilleggskostnader beregnes uavhengig av fraktkostnadene.
Denne informasjonen vises på siden med produktdetaljer.

Speditør

Hvis et produkt sendes av en speditør, kan du gå ut fra at det er godt pakket. For at speditøren skal kunne treffe deg personlig og overlevere varene, tar speditøren kontakt per telefon for å avtale et leveringstidspunkt med deg. Oppgi et telefonnummer som du kan nås på.

Vær oppmerksom på at speditøren bare er forpliktet til å levere til fortauskanten på adressen din. Når varen har nådd dette punktet, regnes den for å være levert og overlevert til mottakeren.
Ta hensyn til dette på leveringsdagen, slik at du selv kan transportere varen videre.

Uhåndterlig

Vi klassifiserer varer som uhåndterlige hvis de krever spesialfrakt på grunn av størrelse eller vekt. Slike varer må håndteres på en spesiell måte under sending.

Kjølefrakt

Kjølefrakt omfatter alle varer som må kjøles ned på lageret vårt og holdes kjølige under transport. På den måten kan vi sikre at produktene er av topp kvalitet og helt ferske når de kommer frem til deg.

Spesialforsendelse med behandlingskostnader

Vi tilbyr også produkter som krever ekstra arbeid i pakke- og sendeprosessen. Derfor påløper det ekstra behandlingsgebyrer for sending av disse produktene. Disse gebyrene avhenger av vekten på forsendelsen:

Til og med 30 kg: normalt behandlingsgebyr
30,01 til 60 kg: dobbelt behandlingsgebyr
60,01 til 90 kg: tredobbelt behandlingsgebyr
og så videre.

Størrelsen på gebyrene varierer avhengig av hvilket land produktene sendes til. Du kan se den nøyaktige fraktprisen på den aktuelle produktsiden, i handlekurven og på slutten av bestillingen.

Emballasjematerial

Vi tenker på jorden vår! Vårt eget emballasjemateriale er helt plastfritt. Og laget av en svært høy andel resirkulert materiale. Imidlertid gjenbruker vi noen ganger materialer som vi får fra leverandører. Noen av disse materialene kan være laget av plast. For oss er gjenbruk viktigere enn å kaste!