Hvor er bestillingen min?
Du kan enkelt spore bestillingen din via bestillingsbekreftelsen eller kundekontoen din. Du har mottatt bestillingsbekreftelsen på e-post. Hvis du har en kundekonto, finner du all informasjon om bestillingen din under Mine bestillinger på kundekontoen.
Tilgjengelighet og lagerbeholdning
Vi prøver alltid å ha så mange produkter som mulig på lager.
Vi forklarer kort hva betegnelsene betyr:
På lager: Produktet kan leveres umiddelbart. Det sendes samme dag eller senest neste virkedag.
På lager fra og med: Produktet er ikke på lager for øyeblikket, men det skal være tilgjengelig igjen fra og med den angitte datoen.
Ikke tilgjengelig for øyeblikket: Vi har dessverre ingen nøyaktige opplysninger om når vi får dette produktet inn igjen. Det kan hende at det er problemer med leveringen eller produksjonen. Du kan klikke på «Varsle meg så snart produktet er tilgjengelig». Da får du automatisk en e-post så snart produktet er tilbake på lager.
Utsolgt: Produktet produseres ikke lenger eller er tatt ut av sortimentet.
Leveringsdatoen avhenger av flere faktorer, for eksempel leveringsadressen, leveringstjenesten, tilgjengeligheten til varene, bestillingstidspunktet og betalingsmåten.
Her er et eksempel:
Du har funnet et produkt du liker. I produktbeskrivelsen står det «På lager». Det betyr at produktet er klart til å sendes umiddelbart. Du kan se når vi regner med at du får produktet, i produktoppføringen i nettbutikken og i handlekurven din.
Hvis du legger til et annet produkt i handlekurven, og dette produktet først er tilgjengelig senere, endres leveringsdatoen for hele bestillingen. Bestillingen sendes først når alle produktene er tilgjengelige. Vi sender ikke produkter enkeltvis, men bare i hele bestillinger.
Hvis det oppstår leveringsproblemer med bestillingen din, tar vi kontakt med deg så snart som mulig.
Kan jeg endre bestillingen min?
Hvis bestillingen din allerede er pakket, kan vi ikke endre noe. Men du kan sende varen tilbake etter at du har mottatt den. Du kan finne ut hvordan du gjør dette under «Returer».
Hvis bestillingen din ikke er pakket eller sendt ennå, og du vil endre den, kan du bruke kontaktskjemaet til å skrive til oss. Gi oss alle viktige opplysninger, for eksempel
- bestillingsnummer
- hvilket produkt som skal endres, annulleres eller legges til (artikkelnummer, farge, størrelse, …)
Hvis du bytter et produkt eller får det lagt til i bestillingen din, kan det påløpe ekstra kostnader eller tilgodebeløp. Hvis det påløper kostnader, sender vi deg en betalingsanmodning for det utestående beløpet. Hvis det er et tilgodebeløp, refunderer vi selvfølgelig beløpet. Fortell oss om du ønsker å få beløpet i form av en kupong, eller om vi skal overføre det til deg.
Kan jeg annullere bestillingen min?
Så lenge bestillingen din ikke er pakket ennå, kan du annullere den i bestillingsoversikten. Du får tilgang til bestillingene dine her. Vi prøver å oppfylle ønskene dine. Men vær oppmerksom på at vi allerede kan ha pakket eller sendt pakken din. I dette tilfellet kan vi dessverre ikke annullere bestillingen.
Hva betyr statusen for bestillingen min?
Når bestillingen er bekreftet, kan du se den aktuelle statusen i kontoen din.
Sendes etter betaling – Dette betyr at vi ikke har mottatt betalingen ennå. Du kan når som helst gjøre endringer i bestillingen din.
Beregnet levering før … – Bestillingen er ankommet, men er ikke behandlet ennå. Du kan når som helst gjøre endringer.
Sendt – Bestillingen er sendt.
Annullert – Bestillingen er annullert.
Jeg har fått ikke fått noen bestillingsbekreftelse.
Kanskje bestillingsbekreftelsen har havnet i søppelpostmappen din? Se om du finner bestillingsbekreftelsen i søppelpostmappen. Har du ikke mottatt bekreftelsen, kan det hende at du har oppgitt feil e-postadresse. Det kan også hende at bestillingsprosessen ikke ble fullført på riktig måte. Hvis dette er tilfellet, kan du ta kontakt med kundeservice. Vi hjelper deg gjerne!
Bestillingen min er en gave.
Gratulasjonskort
Du kan legge et personlig kort til bestillingen. Du kan velge mellom ulike motiver, legge til en personlig hilsen og se en forhåndsvisning av kortet.
Det er ikke mulig å velge kort etter at bestillingsprosessen er avsluttet.
Ikke inkluder en faktura med leveransen
Dette alternativet er viktig hvis du vil sende en bestilling med gaveinnpakning og uten at fakturaen følger med i pakken. Da kan du både oppgi en fakturaadresse og en leveringsadresse og fjerne avkryssingen for «Legg fakturaen ved leveringen». Pakken sendes til leveringsadressen, og fakturaen sendes separat til den oppgitte fakturaadressen.
Hvis leverings- og fakturaadressen er den samme, vil du få begge deler (dvs. gavepakken og fakturaen) sendt til samme adresse, men pakket hver for seg.
Hvordan får jeg fakturaen min?
Fakturaen sendes alltid på e-post og du kan enkelt laste ned en kopi på din kundekonto ved bestilling.
Hvis en leveranse inneholder visse dokumenter, kan fakturaen finnes i pakken.